torsdag 8. november 2012

Oky, jeg kan dele "oppskriften" på kyllingen..

Har ikke noe bilde av den da, hender faktisk jeg tar bilde når jeg laget mat, hvertfall når det er noe "nytt". Maten er enkel, og laget på svupp. jeg snittet kyllingfilene litt, og inni snittet smørte jeg kremost m/urter . Jeg satte steke ovnen på 200grader. Mens jeg brunet filène i pannen først, så tok jeg en skvett melk ( fløte er sikkert bedre) litt rømme og vispet sammen, tok litt krydder, salt og pepper, hvitløk osv, man taget det man haver :)

Når kyllingen har fått en fin farge på begge sider, så legger jeg den i en ildfastform, heller melke blandingen over, skal ikke dekke, men dekke halveis på filène ca. ost oppå og spinat. Inn i ovnen i tja, husker ikke jeg. Til osten er smeltet og begynner å få litt farge, 15 min kanskje.  Koker litt ris, evnt kunn salat funker nok også. Jeg hadde litt råkost salat til, det syns jeg er godt.  og en liten dæsj med ris. 

Værre var det ikke, ikke lang tid å lage, sunt og godt :) . 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar