tirsdag 13. november 2012

Dag 5 , dag 3 i trening ... Også oppskrift på spelt torillalefser

Jeg fikk ikke skrevet i går, sent på trening. Ryddet kjøkkenet når jeg kom hjem og vips var klokken så mye at jeg hørte senga rope på meg.

Dag startet jeg med å følge guttungen på skolen, det er en god tur på 3,4 km til sammen. Deilig, med musikk på øret på veien hjem igjen.  Vell hjemme rocker jeg med vaske koster på noen av gulvene, du skulle hvert flue på veggen. Musikk på full guffe og vaskekosten kan bli underholdene.. Burde prøve, gjør vaskingen sååå mye bedre og gøyere ! . 

Kl 2 kom guttungen hjem fra skolen. vi satte oss ned med lekser med en gang, pluttselig kom det 2 til i hus her, mine små søstre, og rett etter jaggu en unge til. Jeg hadde lyst på taco med tortillalefser, og jeg er jo veldig fan av ting jeg kan lage selv da. Så søkte rundt på nette, men mange forskjellige oppskrifter, så oky, tok litt fra hver oppskrift og lagde min egen ..


Begynn med :
3,5 dl siktet spelt
3    dl sammalt spelt
2    ts bakepulver
1    kl salt

Smuld så 2 ss med smør inn i deigen, tilsett 3,5 dl lunket vann. Nå kan det hende du må spe på litt mere mel, da tar du litt av hvert. Du ser når deigen er fin.

Du tar deig klumpen ut av bollen, vakser deg på henda for du har sikkert deig på hendene.

Del opp i 12 like store emner / kan ta 6 litt større om du har stor nok stekepanne.

Trill boller, så lar du de hvile i 15 min.

Nå kan jeg få lov å sette deg på rumpa, skjekke sikkert facebook om det har skjedd nå løpet av disse 20 min.

Du kjevler disse bollene flate, sånn at de får plass i pana de, stek de på middels varme i tørr stekepanne. ca 1-2 min på hver side.

De er litt harde når de er ny stekte, så lag dem en god stund før du skal bruke dem, men de blir fort bløte. Vi spiste dem ca 20 min etter på . Så de blei bløte mens jeg forbredet resten av kjøtt og grønnsaker.

Kos deg ! :D

----------------------------------------

Kl halv 8 i går ca, ruslet jeg bort til treningen. En god oppvamring 10 min på sykkel, så tok jeg 12X3, det gikk kjempe bra. Tiden gikk fort også.. Merker det hjelper på kroppen, både smertemessig og energi messig. Knaker litt i ledd osv når jeg trener da, så kjenner det løsner noe inni der, og føler meg smidigere i kroppen.
Når jeg kom hjem så ryddet jeg og vasket over kjøkkenet, jeg er ikke sånn veldig fin på det når jeg baker, så det var mel overalt osv. Men det blei rein selvsagt :) .



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar